טיפול בכאב כרוני בכל גיל

טיפול בכאב כרוני הינו יעיל כאשר הוא מתייחס לכל המנגנונים אשר מייצרים או מגבירים כאב בגוף: כאב שנובע מבעיות בשרירים, הפאשיה או עמוד השידרה, כאב שנוצר מחוסר איזון של חומרים מתווכי כאב בזרם הדם, וכאב שנובע ממתח נפשי. לחיות ללא כאב משמעותו לקום מהמיטה בבוקר רעננים, חיוניים, מלאים באנרגיה - ובלי כאבים. הטיפים מתייחסים לטיפול הוליסטי שנועד להקנות הרגלי חיים חדשים שמאפשרים בכל גיל לחיות בלי כאב. זה אומר שבכל גיל ניתן להתנהל בשגרת החיים בלי להרגיש הגבלה או מועקה עקב כאב, לא משנה אם אנחנו עדיין יכולים לרוץ או רק מסוגלים ללכת כמה מטרים בקצב איטי. אמנם לא ניתן להוריד לחלוטין כל כאב, במיוחד אם הוא תוצאה של פציעה או של פגיעה רצינית במערכת השלד עקב יציבה לא נכונה לאורך שנים רבות. עם זאת, גם במקרים אלה ניתן להפחית את עוצמת הכאב ובמקרים רבים אחרים ניתן להיפטר מהכאב לגמרי. הטיפים לטיפול בכאב כרוני עוסקים במערכת התנועה, איזון ביוכימי בגוף, סטרס רגשי, שינה ונשימה.

                                                                       טיפול בכאב כרוני

                                                      טיפול בכאב כרוני

טיפים לטיפול בכאב כרוני

  1. מערכת התנועה: כאב יכול להיות תוצאה של חסימות בעמוד השדרה (הגבלה בתנועתיות של החוליות), של חוסר איזון בין שרירים שונים, של נקודות טריגר בתוך השרירים, ושל בעיות בפאשיה (fascia = רקמת החיבור). צריך לטפל בכל אחד מגורמי הכאב הקיימים בעזרת טיפול מנואלי (שיטות מגע שונות). אורך התהליך תלוי בכמה גורמי כאב קיימים וכמה זמן הם כבר נמצאים.
  2. איזון ביוכימי בגוף: ישנם מספר חומרים בזרם הדם, התאים והסינפסות במוח שיכולים בעצמם לגרום לכאב או להגביר כאב קיים אחר (לדוגמה רמות גבוהות של היסטמין או רמות נמוכות של סרוטונין). חסרים תזונתיים בוויטמינים ומינרלים ועומס ברעלים גם יכולים להשפיע על עוצמת הכאב. לטיפול מוצלח בכאב יש לאבחן כל חוסר איזון שקיים ולאזן אותו באמצעות שינויים תזונתיים או תוספים.
  3. סטרס רגשי: פחד ורגשות שליליים אחרים מגבירים רמות קורטיזול והיסטמין בזרם הדם ויכולים לגרום לכאב ו/או להגביר כאבים קיימים. רוב המקרים של כאב כרוני מלווים בסטרס נפשי גבוה. לכן, חשוב להתייחס לסטרס רגשי.
  4. שינה: שינה עמוקה ואיכותית חשובה לחיים בלי כאב. במילים אחרות: כאשר השינה אינה עמוקה מספיק (כלומר, אם בן האדם לא צובר מספיק זמן שינה ב-S4 - שלב שינה עמוקה 4) טונוס השרירים עולה. זה יכול לגרום לחסימות בעמוד השדרה (ולגרום לכאבים) ו/או להחמיר כל בעיה בשרירים ובפאשיה. בנוסף לכך, חוסר בשינה S4 גורם לשיבוש בתהליכים ביוכימיים רבים בגוף, ומתחים נפשיים נתפסים כמטרידים יותר. לפיכך, כדי להשיג הצלחת טיפול בכאב הכרח להחזיר שינה עמוקה ואיכותית.
  5. נשימה: נשימה היא תהליך שמתרחש לרוב בלי שנקדיש לו תשומת לב. בעוד שאנו נולדים עם דפוס נשימה נכון (נשימה בטנית), גורמים רבים (כמו סטרס נפשי או ההרגל להכניס את הבטן) מפריעים לנשימה בטנית ומייצרים דפוס נשימתי לא נכון. הדפוס החדש (נשימת חזה) מוביל לנשימה שטחית יותר ויכול לגרום לכאבים רבים עקב פעילות לא-נכונה של שרירים ו/או שינויים ביוכימיים בתוך הגוף. כדי להיפטר מהכאבים צריך ללמד אותך איך לחזור לנשום בצורה נכונה.

טיפים למניעת כאבים כרוניים

לסיכום, מי שסובל מכאב כרוני יכול באמצעות טיפול הוליסטי ורב-תחומי, אשר מתייחס לכל המנגנונים שמייצרים או מגבירים כאב בגוף, להכניס בכל גיל אל חייו הרגלים חדשים ובכך לחיות בלי כאב.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

מדור פרסום מתוך אינדקס מתקינים וספקי שירות באתר securiTip

        מתקיני מערכות אזעקה שעומדים בקריטריוני הסף של אתר securiTip

 

הנגשה של הבית וסביבתו הקרובה

הערכת תפקוד

ייעוץ לבני משפחה ולמטפלים

ייעוץ לאדריכלים ומעצבי פנים

 

 מדור פרסום מתוך קטלוג המוצרים באתר securiTip

קטלוג מערכות אזעקה אלחוטיות וקוויות

מוצרים ואביזרים לחדרי רחצה ושירותים

ריהוט סיעודי

עזרים לישיבה ולקימה ומעקות למיטה

ניידות, מעברים והעברות

פתרונות חכמים להנגשה ביתית

מצלמות אבטחה לבית, גלאים, לחצני מצוקה ושעוני מעקב

עזרים להרמה, להלבשה ולהנעלה

פתרונות נגד החלקה

מכשירי כושר ושיקום